Det seneste udspil fra Calvin Klein har været undertøjskollektioner, der er blevet båret af kendisser verden over. Men dette er blot ét af de mange produkter, som det store brand er kendt for i dag. Calvin Klein er et velkendt fænomen hos langt de fleste, og det forstår vi godt.

Med et repertoire, der siger både tasker, undertøj, tøj og skønhedsprodukter, er der ikke mange flere områder, som Calvin Klein kan bevæge sig ind på. Og selvom der har været finansielle udfordringer gennem tiden, lever Calvin Klein i bedste velgående. I denne artikel fortæller vi dig mere om det verdenskendte brand, så du kan få deres historie.

I 1968 startede en ny æra

Vi skal helt tilbage til 1968 for at finde begyndelsen på en fortælling om et amerikansk modehus, der i dag lever i bedste velgående. Calvin Klein blev etableret netop dette år af designeren Calvin Klein og hans barndomsven Barry K. Schwartz. I de første år var der fokus på tøjkollektioner med et ungdommeligt look, og allerede i 1969 kunne de se sig selv i Vouge for første gang.

70’erne bød på udvidelser med sportstøj, blazers og undertøj til kvindernes kollektioner. I 1973 modtog brandet sin første pris og var den yngste i denne tid til at modtage Coty American Fashion Critics’ Award.

Parfumerne kickstartede en fremtid

I slutningen af 1970’erne kunne du finde den første Calvin Klein parfume på hylderne sammen med kosmetikkollektioner til hele verden. Samtidig blev verden præsenteret for de velkendte boxershorts til mænd i starten af 90’erne, hvor forretningen var lige ved at gå konkurs på grund af finansielle udfordringer.

Calvin Klein formåede dog at øge salget i de sene 90’ere, hvor det særligt var undertøjets popularitet og parfumerne, der endelig havde vundet forbrugerens opmærksomhed. Derfor kom det også som en overraskelse, da Calvin Klein blev sat til salg i 1999. Flere måneder uden en potentiel køber annoncerede brandet, at man ikke længere kunne finde Calvin Klein til salg på markedet.

00’ernes overraskelse

Selvom Calvin Klein ikke blev solgt inden 00’erne, skete det til gengæld i december 2002, hvor Phillips Van Heusen Corp opkøbte det amerikanske brand. Med både Lee og Wrangler på sit CV kunne denne køber drive brandet videre i bedste velgående, og derfor er stilen blevet ført videre til i dag.

Ser du brandet på markedet i dag, er du ikke i tvivl om den succes, som de seneste 50 år har indbragt. I dag finder du alt fra sportstøj, mode, golftøj og undertøj til parfumer og smykker fra brandet.

Senest har vi også set store kendisser i diverse reklamekampagner, når de har præsenteret verden for nyt undertøj. Her har vi set blandt andet Kendall Jenner, Noah Centineo og Shawn Mendes, der har været frontpersoner i de nyeste reklamer. Her må vi selvfølgelig ikke glemme Justin Bieber, der blev reklameperson tilbage i 2015, og dermed har Calvin Klein vist sig som en stor herre på markedet, der har fundet frem til et brand og en strategi, der virker.